Afterglow - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marvin Hoogerland - WaarBenJij.nu Afterglow - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marvin Hoogerland - WaarBenJij.nu

Afterglow

Door: Marvin Hoogerland

Blijf op de hoogte en volg Marvin

25 Oktober 2013 | Singapore, Singapore

Vrijdag 25 oktober (dag 19)
Singapore - Kuala Lumpur (± 350 km)

Rond 7:30 uur ging de wekker van Sander plotseling af. Plotseling, maar niet per ongeluk, want we wilden graag nog een keer naar het zwembad en de sauna voordat we moesten uitchecken om elf uur. Dit bleek echter ietwat overmoedig en aan de vroege kant, want uiteindelijk doken we pas om 09:30 uur het water in. Nog ruim een uur genoten van de luxueuze faciliteiten en ambiance en toen was het jammerlijk genoeg toch echt tijd om spullen in te pakken en uit te checken. Toen werd ons medegedeeld dat je nog heel de dag van het zwembad en dergelijke gebruik mocht maken, ondanks dat je al uitgecheckt bent. Tot onze spijt was dat voor ons nutteloos, aangezien we halverwege de middag een vlucht moesten pakken naar Kuala Lumpur. We keerden terug naar Paul zijn residentie, maar onderweg zijn we eerst nog gestopt voor een rijkelijke lunch en Jansen wist precies waar dit mogelijk was: heerlijk gevulde wraps met kip @ Nando’s. Ik kon het maar net op, maar geen woord was teveel gezegd inderdaad. In Jansen zijn appartementje hebben we nog eventjes gechilld en ook nog onze was opgepikt, die we de vorige dag vuil in de wasmachine hadden gedeponeerd. Toen was het moment toch aangekomen: tijd om afscheid te nemen en verder te gaan. Paul pleegde een kort telefoontje en een taxi zou binnen tien minuten voor ons klaar staan beneden. Jansen zelf besloot met een kameraad om terug te keren naar Marina Sands Bay, om daar de rest van de dag te chillen en gelijk had hij. Hopelijk tot in februari, kerel.

Rond half drie vertrokken richting het vliegveld voor de vlucht van 16:10 uur richting Kuala Lumpur. Het was een belachelijk korte vlucht: opstijgen en vrijwel direct weer dalen, binnen het uur stonden we weer aan de grond. Met een shuttlebus en de trein onze weg naar het hotel gevonden. Al was het even zoeken, want de ingang was niet geheel makkelijk te bereiken en we moesten om heel het gebouw heen lopen. Eenmaal binnen bleek de lobby leeg en verlaten. Hm, apart. Na wat navraag bleek dat het bijbehorende winkelcentrum grondig verbouwd werd en dus ook de indeling van het hotel tijdelijk aangepast was. De receptie bleek zich tijdens deze renovatie te bevinden op de negende verdieping van het gebouw. Na het inchecken hebben we onze kamer bewonderd, die zich op de zestiende etage bevond. Wederom een prima optrekje. We hadden beide niet per se honger, maar toch wel zin om even wat te eten. Dus besloten we om een hapje te gaan doen in het restaurant. Saté met wat rijst, dat leek me wel wat. Al had ik niet helemaal goed opgelet en bleek dus dat ik een dozijn aan stokjes had besteld. Maar goed, het was lekker en paste er gewoon allemaal in, dus geen man overboord. Bijkomend voordeel was dat we 50% korting kregen in verband met de overlast van de werkzaamheden aan dat winkelcentrum. Chill. Daarna zijn we op het gemakje teruggegaan naar de kamer om rustig de planning voor morgen op te stellen. Vervolgens ging het licht uit op een schappelijke tijd (rond middernacht).