Coconaldo - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marvin Hoogerland - WaarBenJij.nu Coconaldo - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marvin Hoogerland - WaarBenJij.nu

Coconaldo

Door: Marvin Hoogerland

Blijf op de hoogte en volg Marvin

16 Oktober 2013 | Thailand, Ko Samui

Woensdag 16 oktober (dag 10)
Koh Samui (± 30 km)

Ondanks luidruchtige, dronken en bovenal asociale buren een tamelijk goede nachtrust gehad. De eerste wekker ging om rond 09:00 uur en 45 minuten later zaten we aan het ontbijt. Weer drie kwartier later werden we opgehaald voor een potje voetbalgolf. En dit was echt een magistrale en geniale activiteit. Veruit het gaafste wat ik tot dan toe had gedaan en ik vraag me af wat hier nog aan moet gaan tippen! Je kunt het beschouwen als een soort combinatie van voetbal en (midget)golf. De banen lagen er prachtig bij en het was puur genieten. In tegenstelling tot het gewoon golfen deden we hier wel achttien holes en – alles behalve verrassend natuurlijk – heb ik niets overgelaten van Sander (68-71). Mijn score van 68 was daarbij het beste Hollandse resultaat van de maand oktober en dus voldoende voor een notering op het scorebord. De creatieve obstakels alsook de wijze spreuken op de bordjes waren vindingrijk en droegen zeker bij aan de belevingswaarde. Enfin, het spelletje had ons echter zo erg in zijn macht gekregen, dat we direct nog een keer wilden, als twee blije kindjes onder de spar op eerste kerstdag om half 7 ’s ochtends. Hier moesten we echter wel een prijs voor betalen: – ja uiteraard ook de toegangsprijs opnieuw, al kregen we het nu voor de helft van de prijs – door al het enthousiasme en zeker ook de warmte was de scherpte er bij beide van af. Dit, in combinatie met het feit dat ik wilde experimenteren en dus veel risico’s nam, leidde tot een krappe overwinning van Rotterdam (74-72). Hebben ze in die havenstad ook eindelijk weer eens wat te vieren na ruim elf jaar (de nationale beker niet meegeteld).

Na afloop spraken we nog met de eigenaar van dit bedrijfje, wat een Australiër bleek te zijn. Hij vroeg waar wij vandaan kwamen en toen wist hij te vertellen dat ex-international Bryan Roy daar ook had gespeeld en zo onder de indruk was, dat hij het idee ging kopiëren in Nederland. Wat er direct door me heen ging was: ‘Waarom kende ik dit hiervoor dan nog niet’? Verder was het voor onze ‘man down under’ niet onopvallend gebleven dat wij geestdriftig en bevlogen het voetbalgolf hadden beoefend. Om die reden stelde hij ons voor dat we nog een derde keer gratis mochten spelen. Hoe relaxed is dat? Echter, onze energie hadden we al volledig in de eerste twee sessies gegooid en dus hadden we zoiets van: het is voor vandaag wel mooi geweest. Maar morgen wordt ook lastig, aangezien we rond het middaguur alweer vertrekken naar het volgende eiland. Om 09:00 uur gaan ze open, alleen is er dan nog geen vervoer mogelijk, werd ons medegedeeld. Tja, dan regelen we zelf wel wat! Als jullie zorgen dat jullie om de tijd opengaan, dan zorgen wij dat we er zijn! Zo gezegd, zo gedaan. Morgenochtend zal dus de grote finale plaatsvinden tussen 010 en 020.

Alvorens we terugkeerden naar de guesthouse, moest Coconaldo nog even op de foto gezet worden. Dit is het symbool van deze Koh Samui Football Golf en is een uit kokosnoten gecreëerd mannetje. Origineel en leuk bedacht. Eenmaal op de kamer hebben we onze spullen gepakt om eens lekker te gaan genieten van het strand. Deze bevond zich zo’n 150 meter verderop en was dus prima te belopen. Onderweg hebben we gelijk even onze dirty laundry gedropt bij een lokaal tokootje, want daar was het ondertussen wel eens tijd voor. Op het strand zelf een heerlijke duik genomen in het heldere water, dat een minstens zo fijne temperatuur had. Daarna lekker in de strandstoelen geploft met een bier(tje) erbij, tegelijkertijd genietend van al het mooi om ons heen. This is the good life. We hebben zelfs beide nog een kleurrijk armbandje gekocht van zo’n passerende koopman, omdat we in goeden doen waren. We vertoefden op het strand tot het uiteraard ging schemer… ennn donker! Beide lekker een douche gepakt (ná elkaar uiteraard) om daarna op zoek te gaan naar een goed Italiaans restaurantje voor een lekkere steenovenpizza. Dit is uiteindelijk ook gelukt en hij smaakte zeer goed. Aansluitend zijn we op het gemakje teruggelopen naar onze guesthouse en hebben we een avondje zeer rustig aan gedaan (wellicht met het oog op de grote finale morgen?).