Next Destination: Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Marvin Hoogerland - WaarBenJij.nu Next Destination: Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Marvin Hoogerland - WaarBenJij.nu

Next Destination: Langkawi

Door: Marvin Hoogerland

Blijf op de hoogte en volg Marvin

01 November 2013 | Maleisië, Langkawi Islands

Vrijdag 1 november (dag 26)
Penang (George Town) - Langkawi (± 125 km)

De ferry van Penang naar Langkawi vertrekt om 08:15 uur, maar het was noodzakelijk om om 07:00 uur al een kaartje te halen werd ons verteld. Dan zit er niets anders op dan de wekker te zetten om 06:32 uur, uit je nest te komen, je spullen weer bijeen te rapen, je op te frissen, je tanden te poetsen en vijftien minuten naar het vertrekpunt te lopen. De rit duurde zo’n tweeënhalf uur en we zaten in een zeer degelijke catamaran. Het weer onderweg was echter matigjes, maar goed we zaten toch binnen. We hadden vaste plaatsen toegewezen gekregen, maar de catamaran was totaal niet vol en al snel verkaste Sander naar een aantal vrije plaatsen in het midden om… jawel zijn rust wederom te pakken. Ikzelf denk eerlijk gezegd dat het een dekmantel was voor het feit dat hij mijn bakkes even beu was. We zullen het nooit weten… In ieder geval kwamen we plusminus 11:00 uur aan en het aanmeren, uitladen en de hele rataplan kende gelukkig een snel verloop. Toen nog een taxi die ons verder kon brengen. Nou, aanbod was er genoeg, want we waren best populair voor even. Na een korte onderhandeling qua prijs was het op naar Hotel Ombak Villa, een tamelijk luxe resort die we gevonden hadden via booking.com. Rond de klok van 11:45 uur kwamen we daar aan en vroegen we bij de receptie of er nog plaats was. Dat kostte beduidend meer en dus boekten we maar online via de site tegen een veel aantrekkelijkere prijs. Handig toch? Alles was prima geregeld verder, behalve het feit dat we nu pas om 15:00 uur konden inchecken. Dat wordt wachten dus, best wel lang. Wat nu te doen? Nou, dat was niet zo heel moeilijk hoor. In eerste instantie natuurlijk een lekker hapje eten (goede lunch) en vervolgens alvast genieten van het zwembad en de bijbehorende luxe ligbedjes. Zie het als een soort voorpret voor de komende dagen. Dat beviel wel goed, zeker omdat hier de zon wel gewoon volop aanwezig was.

Ondertussen waren we natuurlijk al ingecheckt en daarbij gebeurde iets wat op zich wel prachtig is om te vermelden. Een soort van golfkarretje stond klaar bij de receptie om ons en onze bagage te vervoeren. Op zich best luxe zo, dachten we. Dus wij sprongen erin, en we reden toch zeker wel vijftig hele meters verder, waar we dus alweer aangekomen waren bij ons verblijf, ha-ha-ha! We dankten vriendelijk en vervolgens kregen we de sleutel van de kamer, die zich dan weer wel op de derde verdieping bevond. Dus onze tassen konden we wel naar boven dragen. Laat ik het maar gooien op de vriendelijke geste en niet op de logica. Zo tegen de avond, rond een uurtje of zes, begaven we ons naar de kamer om te douchen et cetera. Een kleine twee uur later hebben we een taxi gepakt naar Pantai Cenang met een tas vol vuile kleding, op zoek naar een wasserette en uiteraard ook een piekfijn restaurantje om te kunnen dineren. Na een beetje heen-en-weer gelopen te hebben door de straat, besloten we om bij een Italiaanse toko plaats te nemen. Sander koos voor een pizza (in zijn optiek de beste tot dusver) en ik trakteerde mijzelf op een delicieuze spaghetti met zalm. Aansluitend met pijn en moeite (een matige tot zeer matige wi-fi connectie) de instellingen voor het voetbalweekend vervolledigd en daarna besloten om nog even een rondje te lopen, nu we toch in de buurt zijn. Na een tijdje belandden we bij een lokaal supermarktje en daar hebben we gelijk wat blikjes fris ingeslagen voor op de kamer en tevens alvast voor morgen bij het zwembad. Er was in principe niet echt sprake van een bepaalde levendigheid zoals die soms in sfeervolle plaatjes geproefd kan worden. Mede hierdoor besloten we op het gemakje terug te gaan naar de kamer voor een rustige chill. Overigens, wat betreft de kamer: die was zeer ruim en kortweg voortreffelijk te noemen. De badkamer was vrij luxe uitgerust en dat doet een mens goed. Althans een mens als ik dan in ieder geval. Qua chillen valt er niet veel te melden, enkel dat het geluk aan Sander zijn zijde was. Het was dus de hoogste tijd om weer een heerlijk tukje te doen.