Herstelwerkzaamheden - Reisverslag uit Ko Phangan, Thailand van Marvin Hoogerland - WaarBenJij.nu Herstelwerkzaamheden - Reisverslag uit Ko Phangan, Thailand van Marvin Hoogerland - WaarBenJij.nu

Herstelwerkzaamheden

Door: Marvin Hoogerland

Blijf op de hoogte en volg Marvin

20 Oktober 2013 | Thailand, Ko Phangan

Zondag 20 oktober (dag 14)
Koh Phangan (aantal km te verwaarlozen)

We hebben al aardig wat vroege wekkers gehad, zo rond 07:00 uur, maar ditmaal lagen we er pas rond dit tijdstip in, haha. Sander vond het nodig om circa tweeënhalf uur later te gaan ontbijten, ik draaide me liever nog een keertje om. Rond een uurtje of 12:30 à 13:00 uur besloot ik toch maar om eruit te komen en me (helemaal) te verplaatsen naar het zwembad zo’n 25 meter verderop om daar verder uit te rusten en bij te komen van de Full Moon Party. Gelukkig was het weer een stuk acceptabeler en aangenamer dan gisteren. Weliswaar nog steeds bewolkt, maar ook de zon toonde zich sporadisch en belangrijker nog: het was droog!

Aan het eind van de middag gedoucht en wederom een wandeling gemaakt richting de 7eleven om wat spulletjes in te slaan voor vanavond en met name morgen, met het oog op de (lange!) reis naar Phuket. Op de terugweg zijn we gestopt bij een restaurantje dat een lokale, gezellige sfeer uitstraalde. Het mooie hier was dat je merkt dat heel zo’n familie meewerkt en dat ieder lid zijn eigen taken toegewezen krijgt. Er zijn wel vier verschillende mensen aan onze tafel geweest om iets op te nemen of te brengen en dan stonden er ook nog mensen in de keuken uiteraard. En dit geldt dan ook voor alle generaties; of je nou overgrootouder bent of het jongste familielid van vijf jaar, contribueren zal je. Dat jonge meisje die dan je bestek komt brengen en het feit dat iedereen na afloop mee helpt afwassen, erg aandoenlijk allemaal. Sander besloot om weer een curry uit te proberen en ik had wel oren naar lasagne. Deze was echter een beetje flauw, maar nog wel eetbaar. Dit was gelijk een goed leermomentje: dergelijke gerechten gewoon aan de Italianen overlaten en in Zuidoost-Azië gerechten eten waarin zij gespecialiseerd zijn. Aansluitend zijn we teruggekeerd naar het resort om daar nog één Chang te nuttigen in de lounge, om vervolgens op tijd rust te pakken in ons optrekje.